15 Aralık 2010 Çarşamba

Dorothea Brande - Yazar Olmak

Yazarlıkla ilgili yeni bir kitap okumaya başladım. İsmi "Yazar Olmak." Bu kitabı diğer kitaplardan ayıran özelliği, yazı sanatının tekniklerini göstermek yerine başka sorunlarına yönelmek. O yüzden yazarın öğütü şu: "kitabımı teknik bilgileri edinmeden önce okumalısınız."

Kitap 70 sene önce yazılmasına rağmen ele aldığı konular itibariyle bir klasik niteliğinde. 4 ana sorun üzerinde duruyor. Yazmak için ilham perisi bekleyenlerin, kafasındaki hikayeyi yazıya dökemeyenlerin, yeterli ve doyurucu bir şekilde yazı yazamayanların, yazılarında yakaladığı kaliteyi sürdüremeyenlerin sorunlarına çare arıyor. Bu temel sorunlar zamana göre değişmeyeceği için bu kitabın eskimesi de sözkonusu değil.

Dorothea Brande: "Bu kitabın, benzeri olmayan bir kitap olduğuna inanıyorum... çünkü ben yaratcılığın bir sırrı olduğunu ve bunun öğretilebilir olduğunu düşünüyorum. Bu kitap baştan sona işte bu sırla ilgilidir."

Eğer sizde benzer problemlerden şikayet ediyorsanız aradığınız kitap bu olabilir. Ben de kitabı bitirince birkaç teknik hakkında görüşlerimi sizler ile paylaşacağım.

3 yorum:

veronika dedi ki...

Bazen tekdüzelikten ya da değinildiği gibi benzer sorunlardan yana derdim olmuyo değil.Okuyunca birkaç teknik paylaşırsan sevinirim.Kitabı bulursam alıp okuyacağım zaten.Ayrıca Usta Zihin Projesi'nden biraz faydalandım sanırım.Çok verimli oldumu bilemiyorum ama iyi geldiğini inkar edemem.

sonagre dedi ki...

Tabii ki paylasirim. Haftasonu bitiririm kitabi ve buraya yazarim.

Iyi geldigine sevindim. Aslinda bunu haftada bir tekrar etmek gerek. Belki baska ustalarla da bilemiyorum. Sen ne dersin?

Adsız dedi ki...

Ben bu kitabı şimdi okuyorum. Ama son iki sayfasında yazı yok... Veda konuşması ile bitiyor... Benim kitabımın sayfasının eksik olup olmadığını anlamadım... Sizin kitabınızda ne ile bitiyor sonunda bir kitap listesi mi var?
Arzu Elif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...