15 Şubat 2011 Salı

Yazar Serap Gençler'in Yazma Serüveni


Biraz kendinizden ve yazmaya olan ilginizin ne zaman ve nasıl başladığından bahseder misiniz?
Kars doğumluyum çocuk gelişimi ve İşletme mezunuyum bir süre anasınıfı öğretmenliği yaptım. Öğretmenliği bırakıp yazarlığa yöneldim. Yazma hikayem lise yıllarına uzanıyor şiirler karalıyordum kendi çapımda o yıllarda roman çocuk öyküleri masallar yazacağımı düşünememiştim. Anasınıfı öğretmenliği yaptığım yıllarda çocuk öyküleri yazarak başladım. Daha sonrada roman yazmaya başladım. Yazar kendisini hazır hissettiğinde yazar. Çocuk öyküleri yazmaya Anasınıfı öğretmenliği yaptığım yıllarda başladım. Köyde görev yaptığımdan dolayı çocukların kitap alma imkanları kısıtlıyıdı. Kendi imkanlarımla aldığım kitapları çocuklara okuyordum fakat yeterli gelmiyordu. Kendi yazdığım hikayeleri okumaya başladım, çocukların hoşuna gittiğini fark ettim.
Herhangi bir yaratıcı yazarlık kursuna katıldınız mı? Katıldıysanız bu kursun size kazandırdıklarından bahseder misiniz?
Yazarlık kurslarına katılmadım fakat kendimi şanslı hissettiğim bir konu varki birden fazla yazarla tanışıp onlarla uzun sohbetler etme şansını yakaladım. Hem sohbet hem eğitim amaçlı konuşmalarım oldu. Aynı zamanda şuna inanıyorum yazılan her eser yeni yazar adayları için öğreticidir.
Bir kitap yazma fikri sizde nasıl oluştu ve işe nereden başladınız? Örn: karakter oluşturmak, ilk cümleyi bulmak, genel hatları ile her bölümü oluşturmak...vs.
Yıllardır içimde kitap yazma isteği vardı. Konuları uzun anlatabilirmiyim diye düşünüyordum. İmdadıma başlangıcını yapmış olduğum çocuk hikayeleri yetişti ifadelerimi çocuk öykülerinde başlatıp şekillendirip bitirdim. Bu nedenledirki roman başlangıcını teşkil etti. Karakterlerimi insanlara olumlu mesaj vermek için belirledim. Seçtiğiniz karakteri iyi yaşarsanız kurulacak cümleleride bulmanız kolay olur. Beraberinde olayı, kahramanları yaşayarak yazarsanız her bölümün  kendiliğinden oluştuğunu görürsünüz. Bende yazdığım eserlerde kayboldum diyebilirim yazdığım her karakterin kimliğine bürünüp olayları bir yerde oluruna bırakıp yazdım.
Fikrin oluşmasından kitabı elinize almanıza kadar geçen süreyi biraz anlatır mısınız? Örn: Kitabı ne kadar zamanda yazdınız? Yazmaya kaç saatinizi ayırdınız? Düzeltmeler ne kadar zamanınızı aldı? Fikirleri ile size yardımcı olan bir danısmanınız var mıydı? ...vs. 
Yazacağım eserlerin konusunu belirlerken günün olaylarından kurtulup da öyle düşünüyorum. Etrafımda şahit olduğum olaylar esin kaynağım olmuştur. Kafamda konuyu tasarladığımda gece yarısı dahi olsa kalkıp yazdığım zamanlarım çok olmuştur. Yazmaya kaç saat ayırdığımı hatırlayamıyorum konuya olaylara kapıldığım zaman ve olayı tasarladığım şekilde yazıya döktüm zamanlardı benim için ayrılan zaman. Yazılarımı düzeltmem bir hayli zamanımı aldı. Yazdıklarım üzerinde pek çok değişiklikler yapmışımdır. Danışmanım olmadı gerekte duymadım.
Yayınevlerinin yazar adaylarına yaklaşımları nasıl? Kitabınızı yayınlatmak düşündüğünüzden daha mı kolay yoksa daha mı zor oldu?
Yayınevlerinin yeni yazarlara yaklaşımlarını olumlu bulmadım. Popüler yazarlara daha fazla önem verdiklerini gördüm. Yayınlatma aşamasında biraz zorluklar yaşadım.  Yayınevlerinden aldığım ilk tepki şu oldu çocuk kitapları fazla rağbet görmüyor zaten  çocuk öyküleri yazanların sayılarıda fazla değil dediler. Yılmadım yazdım hem çocuk kitapları hemde roman.
Kitabınızdan biraz bahseder misiniz? Türü? Konusu? Basım tarihi? Nerelerden edinilebilir? ...vs.
Üç adet kitabım var. Dördüncüsü haftaya çıkacak kitaplarım sırayla Akıllı Ali,Hayal Kırıklıkları,Ümidimi Kaybetmedim dördüncü ve çıkacak olan kitabımsa masal kitabı olacak.  Çocuk kitaplarının yanı sıra roman yazıyorum. İlk kitaplarım 2008 yılında basıldı. Ümidimi Kaybetmedim kitabımsa 2010 yılında basıldı. Kitaplarımı internet sitesinde satış yapan mağazalardan ayrıca İstanbul ve Azerbaycan(Bakü) kitapevlerinden temin edilebilir.
Ve son olarak, yazar adaylarına önerileriniz nelerdir?
Yeni yazar adaylarına öncelikle aramıza hoş geldiniz diyorum yılmayın yazın yazdıkça kendinizi geliştirirsiniz kaleminiz olgunlaşır.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...