29 Kasım 2011 Salı

Paulo Coelho`nun Yazma Serüveni


Paulo Coelho bir fenomen. Piyasa ekonomisinin kavramları ile konuşursak bir “marka”. Öyle bir marka ki, büyük markalar bile ona ihtiyaç duyuyorlar. Onların reklamlarında oynuyor, yıllık tanıtım kitaplarına makaleler yazıyor. “Kitabı en çok dile çevrilmiş yaşayan yazar” olarak Guinnes Rekorlar kitabına girmiş bir isim. 65 milyonu geçen satışı ile “Simyacı”tarihte en çok satan kitaplardan birisi olmuş durumda. Portekizce açısından bakarsak bu dilin gelmiş geçmiş en çok satan yazarı. Onu, romanlarını kimi basit felsefeleri yalın bir dille hikâyeleştirerek yazmakla eleştirenler haklı ise, Coelho'yu bakırdan altın üretebilmeyi başarmış ilk Simyacı olarak da görebiliriz.

Gençliğinde bir hippi olan Coelho, yazarlık serüvenine atılmadan önce bolca güfte yazmış ve bir ara gazetecilik de yapmış. O’nu bize ve tüm dünyaya tanıtan ise1986’da yılında Hıristiyanların Batı Avrupa'dan başlayıp İspanya'da Santiago de Compostela kentinde sona eren geleneksel hac yolculuğunu olmuş. Yazar bu kutsal yolculuğu The Pilgrimage (Hac) adlı kitabında anlatınca yazarlık serüveni de başlamış oldu. Yazarı, bütün dünyada en çok okunanlardan yapan romanı ise, yukarıdaki satırlarda söz ettiğim, 1988 yılında yayınlanan Simyacı romanı oldu. 42 ülkede yayınlandı ve 26 dile çevrildi.


Hayattaki en büyük gücün seçebilmek olduğunu söyleyen Brezilyalı yazar, kendi yazarlık macerasını ise şöyle anlattı:

“Birkaç kez akıl hastanesinde tedavi gördüm, bir kere hapse düştüm. Ama bu sayede bu yere geldim. Zaman zaman benim de cesaretim kırılıyorsa da inanç önemli. Çünkü her zaman bir yarın vardır. Çok uzun zaman önce aklımı kaybettim, dedim. İşte, bir insanın kendi kişisel efsanesini yazarken önce kendini kaybetmesi gerekiyor…”

Coelho, “Elbette sadece böyle de yazılmaz” dedikten sonra ekledi: “Orhan Pamuk pekçok şeye, soruna meydan okuyarak yazan isimlerden biri. Gerçi sormadım ama o, kendini kaybetmek için yazmıyordur. Parçaları birleştirmek için yazıyordur…”


Kaynak: İnternet

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...